Toate informațiile esențiale pentru locatari disponibile online: întreținerea, indecșii de apă și istoricul plăților
Digitalizarea a pătruns treptat și în domeniul administrării condominiilor, chiar dacă până acum s-au făcut pași mici în această direcție și sunt puțini cei care beneficiază de astfel de facilități.
Editorul proiectului jurnalistic independent ProblemeLocative.ro
O parte din locatarii din sectorul 6 din București au la dispoziție toate informațiile legate de costurile și administrarea condominiilor în care locuiesc prin intermediul unui site și al unei aplicații online.
Site-ul www.intretinereonline.ro este un site web, disponibil, funcțional și folosit în activitatea curentă, iar aplicația “Avizier virtual” este în construcție, după cum a explicat Primăria sectorului 6, într-o solicitare pentru problemelocative.ro.
Cele două platforme pot fi folosite de locatarii din condominiile aflate în cartierul Constantin Brâncuși, aflat în administrarea Consiliului Local Sector 6, prin Direcția de Administrare a Fondului Locativ (DAFL) Sector 6.
Avantajele acestor aplicații sunt: creșterea calității interacțiunii cu locatarii administrați, confort, accesibilitate, transparență, informare rapidă pe e-mail cu privire la suma de plată din lista de întreținere, defalcarea și explicarea cheltuielilor cuprinse în lista de întreținere, restanțe de plată, indecși apometrelor, facturi utilități, potrivit informațiilor oferite de autoritățile locale.
Înregistrarea în www.intretinereonline.ro se face prin intermediul adresei de e-mail a solicitantului, urmând a i se genera o parolă unică, pe care o modifică ultilizatorul la prima accesare. Odată logat, locatarul poate vizualiza toate detaliile contului său, referitoare la cotele de întreținere, poate introduce indecșii apometrelor, poate efectua plata online, etc.
Astfel, locatarii pot introduce indecșii pentru consumul lunar de apă, pot accesa indecșii de apă rece și caldă din lunile precedente, pot accesa cheltuielile asociației din lunile precedente și istoricul plăților pentru întreținere sau chirie.
Ca orice instrument digital, aceste aplicații ajută la degrevarea de sarcinile și atribuțiile prevăzute de Legea nr. 196/2018 și fișa postului specifică administratorilor angajați ai DAFLSector 6.
Platformele nu vor face activitatea administratorilor redundantă deoarece aceasta este o activitate complexă, cuprinde aspecte tehnice, economice, relații cu publicul etc, mai susține autoritatea locală.
Implementarea site-ului www.intretinereonline.ro a avut loc în anul 2015 și a costat 156.240 de lei, bani alocați din bugetul local. Acesta a fost îmbunătățit periodic, în funcție de necesități și schimbările legislative, mai spune autoritatea locală. “Avizierul online” este parte integrantă a site-ului www.dafls6.ro, iar în această secțiune vor fi afișate toate informațiile obligatorii asociațiilor de locatari, conform Legii 196/ 2018.
Citește și:
Sunt asociațiile de proprietari obligate să citească apometrele?