Actualitate

Termenul pentru obținerea noilor certificate de calificare pentru administratori rămâne 1 ianuarie

Termenul pentru obținerea atestatului de administrator de condominiu rămâne 1 ianuarie

Ministerul Dezvoltării nu consideră necesară prelungirea termenului pentru obținerea certificatelor de calificare profesională pentru administratorii de condominii în baza Legii 196/2018, după data de 1 ianuarie 2021.

Susții proiectul ProblemeLocative.ro, cumpărând din acest magazin:

vivre.ro

”Termenul prevăzut la articolul 106 din L196/2018 a fost deja prelungit cu aproximativ 15 luni, iar în acest moment nu se consideră necesară prelungirea din nou a acestuia. Totodată, în funcție de evoluția pandemiei la nivel național, ținând cont de normele adoptate de autoritățile competente pe perioada stării de urgență sau de alertă pentru prelungirea Coronavirusului, vom analiza dacă o nouă prorogare a termenului prevăzut la art. 106 din Legea nr 196/2018 va fi sau nu necesară,” a explicat Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.

Anunțul a venit după ce Uniunea Asociațiilor de Proprietari Prahova (UAP) a depus o solicitare de prelungire a termenului de susținere și absolvire a cursurilor de administrator condominii și după 1 ianuarie 2021. Este știut faptul că pe perioada pandemiei, cursurile au fost suspendate, fapt care a dus la imposibilitatea finalizarii la timp, precum și a formării unor noi grupe de administratori, a explicat UAP.

Art. 106 din Legea 196/2018 arăta în forma inițială că ”persoanele fizice atestate pentru funcția de administrator în conformitate cu prevederile Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, cu modificările și completările ulterioare, pot îndeplini funcția de administrator numai dacă, în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, obțin certificate de calificare profesională care dovedesc calificarea profesională pentru a îndeplini ocupația de administrator, în conformitate cu prezenta lege”.

Astfel, acest termen era 28 septembrie 2019. Guvernul a aprobat ulterior o Ordonanță referitoare la calificarea profesională a administratorilor de condominii, prin care a prorogat acest termen până la 1 ianuarie 2021.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice de la acel moment, acest lucru era necesar întrucât procedura de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților poate dura aproximativ 45 de zile sau, după caz, până la circa 80 de zile, în situația în care nu este necesară contestarea de către furnizorul de formare profesională a respingerii solicitării de autorizare și ținând cont de durata programului de formare profesională a adulților. De asemenea, modificarea a avut la bază și faptul că, în cazul în care furnizorul de formare profesională a cărui solicitare de autorizare a fost respinsă de comisia de autorizare contestă această decizie în termen de 30 de zile de la comunicare, procedura se prelungește cu încă 30 de zile de la data înregistrării contestației, reprezentând termenul de soluționare a contestației, potrivit legislației în vigoare.

Mai multe informații despre atestatul de administrator de condominiu:

Atestatul de administrator poate fi expus la avizierul blocului, ținând cont că aceasta este o obligație prevăzută de Legea 196/2018 privind administrarea condominiilor, și fără a încălca regulamentul european privind datele cu caracter personal.

Mai mult despre atestarea administratorilor: Persoanele fizice care desfășoară activitatea de administrator de condominii sunt obligate să dețină un atestat, iar aceste persoane sunt angajați ai asociației cu contract individual de muncă, deci subordinate acesteia.


Vei primi gratuit newsletterul săptămânal ce cuprinde știri exclusive și revista presei despre proprietari, locatari și chiriași, dacă te abonezi aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *