Primăria Drobeta Turnu-Severin demarează controale financiar-contabile în cinci asociații în urma sesizării ProblemeLocative
ProblemeLocative.ro a atras atenția în urmă cu aproximativ două săptămâni Primăriei Drobeta Turnu-Severin că în cinci dintre asociațiile semnalate ca având datorii foarte mari la termoficare ar putea exista suspiciuni rezonabile în contabilitate.
Primăria ne-a răspuns că a notificat cele cinci asociații și va demara controale financiar-contabile la organizațiile care au acumulat cele mai mari datorii, totalul datorat furnizorului fiind de 8.197.105 lei pentru căldură și apă caldă.
„UAT Municipiul Drobeta Turnu Severin, prin Biroul Îndrumare și Control Asociații de Proprietari, a notificat asociațiile de proprietari nr. 98, BV, nr. 13, nr. 106B și nr. Crihaia, pentru a prezenta actele contabile ale asociațiilor respective în vederea efectuării controlului financiar-contabil și dispunerea măsurilor care se impun pentru rezolvarea eventualelor neconformități. În mod, evident, după efectuarea controlului-financiar contabil, vă vom comunica în timp util rezultatul acestuia”, se arată în răspunsul Primăriei semnat de edilul Marius Vasile Screciu.
În data de 31.01.2022, Primăria Drobeta Turnu-Severin a făcut următoarea postare pe Facebook:
„Asociațiile de proprietari sunt așteptate să achite datoriile către SPAET. Până în acest moment, gradul de încasare este, pentru luna noiembrie a anului 2021, de 82,4%, în timp ce pentru luna decembrie, s-a încasat doar 63,32% din sumele datorate. Suma restantă se ridică la 8.197.105 lei. Cele mai mari datorii sunt înregistrate la Asociația de Proprietari 98 – 325.070,31 lei, Asociația de Proprietari BV, cu o restanță de 311.965,82 lei și asociațiile de proprietari 3 Crihala – 286.855,68 lei, Asociația 13 – 199.007,21 lei, respectiv Asociația 106B – 191.304,00 lei. Pentru ca procesul de furnizare a agentului termic să se desfășoare în condiții de normalitate, severinenii trebuie să achite restanțele către asociațiile de proprietari”.
În urma acestei postări, ProblemeLocative.ro s-a autosesizat cu privire la neconcordanțele postării și a făcut următoarea solicitare către Primărie:
– Vă solicităm să comunicați dacă Primăria prin compartimentul specializat a făcut controale financiar-contabile în asociațiile menționate, la sesizare sau din oficiu, conform art. 10 (4) din L196/2018?
– Vă rugăm să ne comunicați ce s-a descoperit în urma acestor controale financiar-contabile, ținând cont de cuantumul ridicat al sumelor restante? Câți restanțieri sunt, care este cuantumul penalităților, asociațiile au actele actulizate, administratori atestați, mai există datorii și către alți furnizori, există procese pe rolul instanțelor, s-a făcut vreo expertiză contabilă?
– Ținând cont că Asociația de Proprietari 98 are o restanță de 325.070,31 lei, în urma unor calcule simple, dacă în asociație există un singur restanțier ar însemna că acesta nu a plătit de cel puțin 50 de ani cotele de întreținere, 20 de restanțieri nu au plătit de cel puțin 3 ani și așa mai departe. Din această perspectivă, vă atragem atenția că există suspiciuni rezonabile privind contabilitatea în asociațiile respective, iar Primăria are atribuții de îndrumare, sprijin și control, fiind datoria statului român prin instituțiile sale să îi protejeze pe cetățeni, inclusiv proprietari, de ilegalități și abuzuri.
Dacă dețineți informații suplimentare, vă rog să mă contactați la ioana.oancea@problemelocative.ro
Citește și: Număr infim de controale făcut de Inspecția Muncii în asociațiile de proprietari
Sunt sancționate cu adevărat asociațiile de proprietari? Iată ce controale urmează în marile orașe!