Asociațiile de proprietari ar putea avea două conturi bancare
Printre modificările acceptate în cadrul grupului de lucru care modifică Legea 196/2018 privind asociațiile de proprietari, este și aceea ca asociațiilor li se va permite în anumite cazuri să deschidă două conturi bancare.
Grupul de lucru a acceptat mai multe modificări esențiale, despre care ProblemeLocative va scrie în următoarele zile. Practic, acesta își va încheia activitatea, iar proiectul de modificare va merge către Comisia de administrație în toamnă, unde va putea suferi în continuare modificări, apoi în plen.
Iată cum arată articolele acceptate, care se referă la conturi bancare pentru asociații.
Fiecare asociaţie de proprietari este obligată să deţină:
- a) un cont bancar unic sau,
- b) două conturi bancare, respectiv un cont bancar de venituri și cheltuieli curente și un cont aferent unui depozit bancar al Asociatiei.
- În cazul în care, adunarea generală a asociației de proprietari, cu majoritatea proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, hotărăște constituirea a două conturi bancare potrivit alin. (1) lit. b), în contul bancar pentru depozit bancar se depun toate fondurile legal constituite ale asociației de proprietari, potrivit legii, cu excepția fondului de rulemnt care se depune, împreună cu sumele aferente cheltuielilor curente, în contul bancar de venituri și cheltuieli.
- În vederea plăţii cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, datele de identificare ale contului bancar/conturilor bancare prevăzute la alin. (1) se comunică tuturor proprietarilor prin afişare la avizier, odată cu lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari.
- Prin datele de identificare ale contului bancar/conturilor bancare menţionate la alin. (2) se înţelege numele titularului contului, cod de identificare fiscală, banca la care este deschis contul, sucursala şi codul IBAN.
Citește și: Propunerea ca divizarea asociațiilor-mamut să se facă mai simplu întâmpină rezistență